agent john costanzo

Najkosztowniejsze błędy, których należy unikać przy sprzedaży domu w 2022 r.

Jeśli myśl o sprzedaży nieruchomości przeraża Cię, nie jesteś sam. W rzeczywistości, według raportu Zillow Group, 95 procent sprzedawców uważa, że ​​przynajmniej jakiś aspekt sprzedaży nieruchomości jest stresujący. Przy tak wielu rzeczach do zorganizowania i przemyślenia, odczuwanie presji jest całkowicie zrozumiałe.

Spójrzmy prawdzie w oczy, cały powód, dla którego sprzedaż domu jest tak stresująca, polega na tym, że stawka jest wysoka. W końcu Twoja nieruchomość jest jednym z Twoich największych aktywów, więc maksymalne wykorzystanie Twojej sprzedaży jest ważne dla Twojego bezpieczeństwa finansowego.

W 2022 r. rynek zaczyna się zmieniać. Rynek sprzedawcy, który widzieliśmy w 2021 r., zmienia się, a kupujący mają większy wybór i siłę negocjacyjną. Oznacza to, że teraz jeszcze ważniejsze jest wykorzystanie pewnych części procesu sprzedaży, aby osiągnąć sukces. Źle wykonasz te kroki, a błędy mogą być kosztowne.

Zastanawiasz się, co musisz zrobić jako sprzedawca? Rozmawialiśmy z dwoma najlepszymi australijskimi agentami o typowych pułapkach, których należy unikać, aby upewnić się, że uzyskasz jak najwięcej ze sprzedaży przy jak najmniejszym stresie.

1. Nie prezentowanie nieruchomości w najlepszym świetle

Nie popełnij błędu, maksymalizacja prezentacji Twojej nieruchomości jest naprawdę ważna. Kiedy kupujący oglądają nieruchomość, muszą być w stanie zobaczyć, jak w niej mieszkają lub wyobrazić sobie, że najemca jest tam szczęśliwy.

Sprzedający po raz pierwszy mogą często przeoczyć tę ważną strategię i drapać się po głowach z zakłopotaniem, gdy nie cieszą się dużym zainteresowaniem kupujących. Musisz przynajmniej:

  • Pozbądź się bałaganu i depersonalizuj. Oznacza to usunięcie rzeczy osobistych, takich jak rodzinne fotografie, trofea i dziwaczne pamiątki.
  • Odśwież przestrzeń dzięki drobnym naprawom i kosmetycznym renowacjom, takim jak lizanie farby, czyszczenie dywanów i wymiana zwykłych urządzeń.
  • Dokonaj gruntownego sprzątania, ponieważ wnikliwi kupujący zbadają każdy zakamarek i zabiorą nam go, nawet jeśli Twoja nieruchomość jest stara, pokazując, że była dobrze utrzymana, liczy się od wielu lat.
  • Podstawowe ogrodnictwo — mówimy o przycinaniu, ściółkowaniu, koszeniu itp.

To, czy zdecydujesz się na wystawienie swojej nieruchomości, czy nie, będzie zależało od Twoich indywidualnych celów i rynku — w przypadku tej ważnej decyzji radzimy przyjrzeć się prezentacji podobnych domów na rynku i porozmawiać z wybranym agentem nieruchomości, ale jest to coś, co zawsze powinieneś przynajmniej rozważyć.

2. Przekapitalizowanie remontów i napraw

Ale poczekaj chwilę — nie wszystkie nieruchomości skorzystają na remontach i naprawach, dlatego ważne jest, aby upewnić się, że nie wydajesz pieniędzy, które nie zostaną zwrócone poprzez sprzedaż.

Skąd wiesz, czy Twoja nieruchomość skorzystałaby na odrobinie urozmaicenia, czy nie? Według czołowego agenta nieruchomości i aukcjonera z Warszawie, Johna Costanzo, zależy to od kondycji konkurencyjnych nieruchomości na tym samym rynku i przedziale cenowym, siły rynku oraz równowagi podaży i popytu na tym obszarze.

agent john costanzo
Agent nieruchomości w Warszawie, John Costanzo. Źródło: dostarczone.

Podczas gdy pan Costanzo zauważa, że ​​nieruchomości, które są w stanie absolutnej ruiny, nie skorzystają z warstwy farby (a mówimy o nieruchomościach z dziurami w ścianach lub podłogach), zdecydowana większość kupujących chce domu, który jest w ruchu -w stanie.

„Możesz ograniczyć liczbę kupujących, którzy mogą zostać przyciągnięci do Twojego domu, nie dokonując napraw”, mówi.

„Inteligentni sprzedawcy porównają koszt proponowanych ulepszeń z wartością rynkową domu po zakończeniu napraw lub modernizacji.

„Taka poprawa może nie być uzasadniona, jeśli modernizacja nie zwróci inwestycji”.

Pan Constanzo zachęca sprzedawców do porównywania domów w sąsiedztwie z własnymi. Jeśli większość z nich ma zmodernizowane kuchnie i chcesz osiągnąć podobną cenę, te domy są twoją konkurencją.

„Nie oznacza to, że musisz kupować designerskie urządzenia i wyrywać szafki, ale niewielka przebudowa kuchni może być dobrą inwestycją”, wyjaśnia.

„Czasami samo pomalowanie dębowych szafek na ciemniejszy kolor i zainstalowanie zaktualizowanego sprzętu może nadać Twojej kuchni zupełnie nowy wygląd”.

3. Wybór złego agenta lub nie wybór agenta w ogóle

Ten błąd może być jednym z najbardziej kosztownych, a na obecnym rynku jeszcze ważniejsze jest znalezienie odpowiedniego agenta, który będzie reprezentował Ciebie i sprzedaż Twojego domu.

Właściciel i dyrektor sprzedaży Ray White Nerang, Clint Hynes, mówi, że weszliśmy w okres na rynku, w którym zapytania kupujących i wskaźniki kontroli gwałtownie rosną.

Clint Hynes Gold Coast agent
Ray White Numer 1 agent sprzedaży na Gold Coast, Clint Hynes. Źródło: Dostarczono

Według pana Hynesa, jeszcze ważniejsze stało się wybranie agenta z niesamowitymi umiejętnościami obsługi klienta, aby móc zarządzać i być na bieżąco ze wszystkimi zapytaniami kupujących.

„W ciągu ostatnich kilku tygodni kilku kupujących rozmawiało ze mną niemal we łzach, ponieważ agenci nie podawali im pory dnia, a to się dzieje” – mówi.

„Wraz z brakiem zapasów na rynku i nadmiernym popytem ze strony kupujących, obsługa klienta przez agentów zaczyna spadać, ponieważ agenci martwią się brakiem zapasów, a nie są dyscyplinowani w związku z oddzwonieniami [to buyers] i dokończenie tej pętli.”

Pan Hynes radzi, aby wybrać agencje o większej sile roboczej, które mają zasoby, aby zapewnić, że każdy, kto wykaże zainteresowanie twoją własnością, zostanie skontaktowany i zbadany.

„Chcesz znaleźć agentów, którzy pracują w zespołach, jako model zespołu — tych, którzy mają asystentów i którzy pracują z innymi franczyzami. Nie ma mowy, żeby jeden agent mógł dogonić otwarty dom, który jest opanowany przez ponad 100 osób.

„W naszej agencji pracujemy w zespole, więc w domach otwartych pozwala nam to rozmawiać ze wszystkimi obecnymi” – mówi.

4. Nierealistyczna wycena domu

Chociaż w wielu częściach kraju jesteśmy na rynku sprzedającego, nie oznacza to, że kupujący zaakceptują każdą wygórowaną cenę, którą zdecydujesz się tam wystawić. W rzeczywistości, według sondażu przeprowadzonego przez giganta nieruchomości HomeLight, 70 procent agentów nieruchomości twierdzi, że zawyżanie cen jest błędem numer jeden popełnianym przez sprzedawców.

Zamiast tego ważne jest, aby ustalić realistyczny (i legalny) przewodnik cenowy dla swojego domu, ponieważ jeśli kupujący przyjdą, a nieruchomość jest zawyżona, będą mieli tendencję do ignorowania tego, nawet jeśli później obniżysz cenę nieruchomości.

„Nic nie stoi na przeszkodzie, abyś później obniżył cenę, ale może to być kwestia za mało i za późno”, mówi Costanzo.

Pan Costanzo zauważa również, że ogólnie rzecz biorąc, popyt i zainteresowanie nieruchomościami również maleje po 21 dniach na rynku, więc odpowiednia wycena jest ważna w najbardziej atrakcyjnym okresie na rynku.

Może się również okazać, że przy ogromnym popycie kupujących, Twoja nieruchomość wygeneruje wiele ofert i licytuje nieruchomość do jej rzeczywistej wartości rynkowej — czyli tyle, ile kupujący są skłonni za nią zapłacić.

5. Poszukaj agenta, który wzbudza zaufanie i dba o Twój następny krok

Niezależnie od tego, czy chcesz zwiększyć, zmniejszyć, czy nawet wynająć na jakiś czas, znalezienie agenta, któremu zależy na kolejnym kroku w podróży do nieruchomości, to długa droga na rynku, na którym zapasy są niższe niż zwykle.

Hynes mówi, że te rozmowy są zawsze ważne, zanim zacznie współpracować ze sprzedawcami, aby mógł im pomóc w zabezpieczeniu następnego domu, niezależnie od tego, czy jest to wynajem, czy zakup.

„Ludzie pytają: 'czy to właściwy czas na sprzedaż?’ Mówię: „tak, rynek jest prężny i dostaniesz niezłe pieniądze, ale jak wygląda twoja podróż?” – mówi.

„Pomagamy ludziom szukać następnych zakupów lub dostać się do nieruchomości na wynajem – ale rynek wynajmu również jest napięty.

„Obsługa klienta jest tym, czego ludzie powinni teraz szukać; znajdź kogoś, kto nie tylko odbierze telefon, ale też pomoże w kolejnym kroku.”

Według pana Hynesa, kiedy przechodzisz przez tak ważny i stresujący okres w swoim życiu, posiadanie sprawdzonych zaleceń pod ręką może mieć ogromne znaczenie.

„Kiedy ludzie sprzedają i próbują uporządkować swoje życie, szukają handlarzy, przewoźników, świetnych pośredników hipotecznych lub świetnego prawnika.

„Najlepsi agenci na rynku mają punkt kompleksowej obsługi – a to oznacza, że ​​kiedy ludzie wychodzą na rynek, nie czują tego sęka w żołądku, mówiąc „czy robimy dobrze?”

Hynes wyjaśnia, że ​​zamiast tego, gdy masz dobrego agenta z dobrą siecią na pokładzie, jesteś bardziej proaktywny na wszystkich etapach związanych ze sprzedażą nieruchomości – a to dlatego, że masz większą pewność siebie i kontrolę.

„Tak właśnie czują się moi sprzedawcy — mają 110 procent kontroli” — mówi. „Mają ręce na kierownicy, my jesteśmy tylko biegami i pedałem przyspieszenia”.

Hynes mówi, że pod koniec dnia najlepsi agenci dają ludziom więcej czasu.

„Mają więcej empatii i robią dodatkowy wysiłek, a to jest rodzaj agenta lub zespołu, z którym chcesz się wymienić”.

 

Jarosław Kowalczyk to doświadczony specjalista od nieruchomości, którego wiedza i umiejętności w dziedzinie rynku nieruchomości są nieocenione. Posiada bogate doświadczenie w zarządzaniu nieruchomościami oraz w ich kupnie, sprzedaży i wynajmie.

Jego umiejętności skutecznego negocjowania, znajomość rynku oraz doświadczenie w zawieraniu umów pozwalają mu na uzyskiwanie najlepszych warunków dla swoich klientów. Jarosław Kowalczyk jest zawsze na bieżąco z trendami na rynku nieruchomości, dzięki czemu potrafi w sposób skuteczny doradzać swoim klientom.

Jego podejście do pracy jest proaktywne i skoncentrowane na znalezieniu najlepszego rozwiązania dla każdego klienta indywidualnie. Posiada również bardzo dobrą znajomość procedur i wymogów prawnych związanych z transakcjami nieruchomościowymi.

Dzięki swojemu doświadczeniu i profesjonalizmowi Jarosław Kowalczyk jest w stanie skutecznie pomóc klientom w znalezieniu idealnej nieruchomości, zarządzaniu nieruchomością czy też sprzedaży lub wynajmie.



ZADZWOŃ