09 sie Jak osiągnąć najlepszą cenę na spowalniającym rynku
W niepewnych czasach, gdy stopy procentowe rosną, a ceny nieruchomości spadają, sprzedaż domu na spowolnionym rynku wymaga innego podejścia.
Nie oznacza to, że nie ma dużych szans na sukces w sprzedaży, ale potrzebujesz planu gry, który odpowiada warunkom rynkowym.
Oto kilka kluczowych obszarów, na których należy się skoncentrować, aby zapewnić najlepsze wyniki sprzedaży.
1. Ustal realistyczną cenę za swoją nieruchomość
Ustawienie realistyczna i osiągalna cena sprzedaży ma kluczowe znaczenie teraz, gdy ceny napędzane przez FOMO z 2021 r. nie są już normą. Jako sprzedawca chcesz jak najlepszej ceny za swoją nieruchomość, ale nie kosztem odstraszania ludzi.
Na wolnym rynku często zdarza się, że domy sprzedają się za mniej niż pierwotna cena wywoławcza, a dzieje się tak zwykle dlatego, że cena była zbyt wysoka na początku. Ustal realistyczną cenę od samego początku, aby przyciągnąć jak najwięcej kupujących. Zaoszczędzisz również czas na przedłużających się negocjacjach.
2. Realistyczne podejście do tego, ile czasu zajmie sprzedaż Twojej nieruchomości
Na spowolnionym rynku przygotuj się na czekanie na odpowiednią ofertę, ponieważ prawdopodobnie sprzedaż Twojej nieruchomości potrwa dłużej niż w warunkach boomu. Wraz ze spadkiem popytu i brakiem FOMO, kupujący nie są tak zmotywowani do wczesnej i agresywnej oferty na Twoją nieruchomość.
Mając większy wybór na rynku, prawdopodobnie będą również bardziej strategiczni i przygotowani do „poczekania i zobaczenia”. Możesz to śledzić, analizując wskaźnik DOM dla nieruchomości w Twojej okolicy, dzięki czemu masz pewne pojęcie, czego się spodziewać.
3. Nieruchomości, które nie wymagają dużo pracy sprzedają się szybciej i za więcej
Jeśli chcesz, aby Twoja nieruchomość sprzedała się tak szybko, jak to możliwe, upewnij się, że zadbałeś o wszystko niezbędne naprawy i drobne poprawki jak odmalowywanie ścian, aktualizowanie wyposażenia i drobne elementy krajobrazu.
Czemu? Z rozbitymi łańcuchami dostaw i presją inflacyjną, która sprawia, że transakcje są droższe i trudniej dostępne, kupujący nie chcą wprowadzać się do nieruchomości, która będzie wymagała dużo pracy.
4. Zbadaj swój rynek
Bez względu na rodzaj rynku, poświęć trochę czasu, aby wyjść poza nagłówki wiadomości i zrozumieć dynamikę gry w Twojej okolicy. Pamiętaj, że nie istnieje tylko jeden wielki australijski rynek nieruchomości, ale tysiące przedmieść w całym kraju, każde z własnymi unikalnymi kierowcami i warunkami.
Twój agent będzie również w stanie pomóc zrozumieć najważniejsze wskaźniki rynkowe, które mają wpływ na Ciebie i Twoją nieruchomość, oraz czy to odpowiedni czas na sprzedaż.
5. Znajdź zaufanego agenta i posłuchaj jego rad
Każdy mógł sprzedać parasol podczas ulewnej ulewy, ale czy można go sprzedać w słoneczny wiosenny dzień?
To samo dotyczy agentów i własności. Lokalni agenci wiedzą, co dzieje się na Twoim lokalnym rynku. Codziennie rozmawiają z kupującymi i sprzedającymi, dzięki czemu będą mogli powiedzieć, kiedy rynek się zmienia i doradzić, jakie działania należy podjąć. Może to oznaczać, że będziesz musiał zapłacić im trochę dodatkowej prowizji – ale jeśli skończysz z wyższą ceną sprzedaży, warto.
Porównaj najlepszych lokalnych agentów aby znaleźć dla Ciebie idealne dopasowanie.
6. Znajdź swój punkt różnicy
Na spowalniającym rynku oferty zwykle będą rosły, co oznacza, że kupujący mają duży wybór. Oznacza to, że musisz ciężej pracować, aby podkreślić wyjątkowe cechy swojej nieruchomości, aby się wyróżniała.
Jest to szczególnie ważne, jeśli sprzedajesz na nowym osiedlu lub w obszarze nasyconym mieszkaniami, gdzie wiele nieruchomości ma podobne cechy. Kupujących może przyciągnąć oferta, ponieważ ma ona oddzielną pralnię, dziedziniec na świeżym powietrzu lub znajduje się w kompleksie z siłownią i/lub basenem. Spraw, aby te różnice działały na Twoją korzyść.
7. Nie oszczędzaj na marketingu i prezentacji
Jeśli masz ochotę zminimalizować nakłady na marketing i prezentację swojego domu, nie rób tego! Dobra prezentacja ma kluczowe znaczenie dla zapewnienia dobrej ceny niezależnie od warunków rynkowych i może być ważniejsza w okresie słabszego popytu.
Oznacza to prowadzenie kampanii, która obejmuje wszystkie podstawy, w tym obszerny wykaz online, drukowane broszury i oznakowanie ulic. W zależności od Twoich wnętrz, inscenizacja swojej nieruchomości może przejść długą drogę do kuszenia właściwego nabywcy.
8. Dowiedz się, jaka metoda sprzedaży ma największy sens na Twoim rynku i dla Twojej nieruchomości
Twój sposób sprzedaży ma kluczowe znaczenie dla osiągnięcia jak najlepszej ceny sprzedaży Twojej nieruchomości. To, czy pójdziesz na aukcję, czy nie, zależy od Twojej lokalizacji i tego, w jakim kwartylu rynku znajduje się Twoja nieruchomość.
Aukcje są preferowane, gdy rynek jest „gorący” i popyt jest wysoki. Twój agent będzie mógł doradzić, jakie masz opcje, w tym zalety i wady każdej metody.
9. Oferuj elastyczne warunki i nie wykluczaj pierwszej oferty
Na gorącym rynku prawdopodobnie zostaniesz zasypany ofertami bez konieczności dostosowywania warunków sprzedaży. Nie oczekuj tego scenariusza na spowalniającym rynku, na którym kupujący prawdopodobnie spodziewają się pewnej swobody w zakresie ceny lub warunków.
Zamiast obniżać cenę, zacznij od dostosowania warunków sprzedaży. Może to wiązać się z oferowaniem przedłużonego terminu rozliczenia lub przyjęciem mniejszego depozytu. Powinieneś być również przygotowany na rozważenie pierwszej oferty, ponieważ może to być po prostu najlepsza, jaką otrzymasz!
10. Czas jest najważniejszy
Nie ma powodu do paniki, ale jeśli naprawdę chcesz sprzedać, musisz rozpocząć proces wcześnie i jak najlepiej wykorzystać początkowy rozmach swojej kampanii.
W czasie dekoniunktury rynek może się zmieniać z tygodnia na tydzień, więc może być korzystne unikanie opóźnień. Ponadto, jeśli Twoja nieruchomość pozostaje na rynku przez jakiś czas, kupujący mogą założyć, że jest z nią coś nie tak lub że jest zawyżona.
Jarosław Kowalczyk to doświadczony specjalista od nieruchomości, którego wiedza i umiejętności w dziedzinie rynku nieruchomości są nieocenione. Posiada bogate doświadczenie w zarządzaniu nieruchomościami oraz w ich kupnie, sprzedaży i wynajmie.
Jego umiejętności skutecznego negocjowania, znajomość rynku oraz doświadczenie w zawieraniu umów pozwalają mu na uzyskiwanie najlepszych warunków dla swoich klientów. Jarosław Kowalczyk jest zawsze na bieżąco z trendami na rynku nieruchomości, dzięki czemu potrafi w sposób skuteczny doradzać swoim klientom.
Jego podejście do pracy jest proaktywne i skoncentrowane na znalezieniu najlepszego rozwiązania dla każdego klienta indywidualnie. Posiada również bardzo dobrą znajomość procedur i wymogów prawnych związanych z transakcjami nieruchomościowymi.
Dzięki swojemu doświadczeniu i profesjonalizmowi Jarosław Kowalczyk jest w stanie skutecznie pomóc klientom w znalezieniu idealnej nieruchomości, zarządzaniu nieruchomością czy też sprzedaży lub wynajmie.