10 sie 6 opłacalnych wskazówek dotyczących sukcesu w sprzedaży
Niezależnie od tego, czy sprzedajesz na gorącym czy chłodnym rynku, uzyskanie przewagi konkurencyjnej nad innymi ofertami może być trudne.
Prezentacja jest wszystkim, jeśli chodzi o sprzedaż, ale nie oznacza to konieczności przeprowadzania gruntownych remontów, aby doprowadzić nieruchomość do nieskazitelnego stanu.
Oto sześć sposobów na zmaksymalizowanie potencjału sprzedaży bez wydawania mnóstwa pieniędzy lub czasu.
1. Upewnij się, że Twój dom jest nieskazitelny
Sprzątanie to jedna z najprostszych i najskuteczniejszych czynności, jakie sprzedawca może zrobić, aby przygotować swój dom, ale często jest pomijana.
„Myślę, że ludzie czasami zapominają, jak ważna jest czysta nieruchomość” – wyjaśnił Shiv Nair z Ray White TNG.
„Niezależnie od tego, ile lat ma nieruchomość, jeśli jest czysta, robi różnicę”.
Profesjonalne sprzątanie domu od góry do dołu, w tym mycie okien i dokładne czyszczenie dywanów, pokazuje, że nieruchomość jest zadbana i pomoże zaprezentować ją w jak najlepszym świetle.
2. Malowanie ścian może mieć ogromny wpływ
Jeśli chodzi o ulepszenia typu bang-for-buck, jest kilka potężniejszych rzeczy, które właściciel domu może zrobić, niż dać nieruchomości świeży lizus farby.
„Odmalowanie wewnętrznych obszarów nieruchomości jest bardzo ważne” – powiedział Nair.
„Nadaje mu zupełnie nowy charakter. Możesz mieć odnowiony dom, ale jeśli farba jest stara, zmienia cały klimat domu. Malowanie jest jedną z najważniejszych rzeczy”.
Niezależnie od tego, czy zrobisz to sam, czy zatrudnisz do tego profesjonalistów, koszty tego ćwiczenia znacznie przeważą korzyści, gdy kupujący zobaczą, jak Twój olśniewający dom wygląda na nieskazitelny i nowy.
Zazwyczaj najlepiej jest zachować prostotę i unikać zbyt odważnych lub niepowtarzalnych kolorów, ponieważ chcesz dotrzeć do jak najszerszego grona kupujących.
Mamy tutaj więcej wskazówek dotyczących malowania.
3. Uporządkowanie jest niezbędne
Twój dom może być czysty i świeżo pomalowany, ale jeśli jest nadmiernie zajęty meblami, ozdobami, książkami, zdjęciami i innymi rzeczami osobistymi, nie pozwoli im to na wyobrażenie sobie własnych rzeczy w przestrzeni.
Zabałagany dom zmniejszy również atmosferę przestronności, którą chcesz im zapewnić. Szeroko otwarte pokoje ze starannie rozmieszczonymi niezbędnymi rzeczami będą sprawiać znacznie lepsze wrażenie niż chaotyczny dom wypełniony po brzegi obcymi rzeczami.
Wyczyszczenie jak największej ilości wszystkiego — od dużych mebli po przedmioty w szafkach i szufladach — zapewni, że Twój dom będzie prezentowany w jak najlepszym świetle.
Wynajęcie tymczasowego miejsca do przechowywania może być tutaj bardzo pomocne. Po zakończeniu procesu może się okazać, że i tak mógłbyś żyć bez wielu tych rzeczy!
4. Home staging pomaga przyciągnąć wszystkich kupujących
Zatrudnianie profesjonalnego stylisty domu, który odnawia Twoją nieruchomość wypożyczonymi meblami i dziełami sztuki, staje się coraz bardziej powszechne, do tego stopnia, że wielu agentów uważa za niezbędne, aby utrzymać konkurencyjność oferty.
Dlaczego jest to tak popularna ścieżka dla sprzedawców? Ponieważ może to mieć ogromny wpływ na cenę sprzedaży.
Max Klimenko z Ray White Touma Group wyjaśnia: „Zawsze mówimy, że zyskujesz 10-krotny zwrot z inwestycji [with home staging]”.
„Jeśli kosztuje cię to 4000 dolarów na stylizację, powinieneś otrzymać w zamian 40 000 dolarów, ponieważ tworzy to konkurencję”.
Tristan Tomasino z Biggina i Scotta Buxtona zgadza się, mówiąc: „To absolutnie kluczowe.
„Może to oznaczać różnicę między uzyskaniem 20 tys. dostałem 200k powyżej twojej rezerwy.”
Więcej informacji na temat home stagingu znajdziesz w naszym ekspercki przewodnik po stylizacji nieruchomości.
5. Dobra fotografia to klucz do marketingu
Gdy Twoja nieruchomość zostanie wyczyszczona, uporządkowana i wystylizowana, nadszedł czas, aby uchwycić jej najlepszy wygląd.
Na zatłoczonym rynku, na którym kupujący codziennie przeglądają stosy nieruchomości, a Ty masz tylko kilka sekund, aby przyciągnąć ich uwagę, pierwsze wrażenie jest wszystkim.
Posiadanie najwyższej jakości zdjęć, które wyróżnią Twoją aukcję, jest absolutnie kluczem do przyciągnięcia kupujących i uzyskania dużej liczby podczas otwartych inspekcji.
Jest prawdopodobne, że Twój agent będzie miał fotografa do swoich ofert, ale upewnij się, że ma doświadczenie i podoba Ci się wygląd jego wcześniejszej pracy.
Aby uzyskać więcej wskazówek i informacji o tym, jak znaleźć odpowiedniego fotografa i ile może to kosztować, zajrzyj do naszego przewodnika.
6. Nie zapomnij o wyglądzie zewnętrznym
Przy tak wielu poprawkach i poprawkach, które można wykonać w domu, łatwo jest zaniedbać wygląd zewnętrzny.
Pan Nair wyjaśnił, że zajmowanie się zewnętrzną częścią twojej nieruchomości może być tak samo kluczowe, jak zajmowanie się wnętrzem.
„To pierwsze wrażenie, gdy kupujący podjeżdżają pod posiadłość — masz piękny trawnik i wypielęgnowany ogród, czyste podjazdy. Takie proste rzeczy polegają na upewnieniu się, że wygląda ostro i reprezentacyjnie”.
Inwestycja w niektóre elementy krajobrazu może być długa, ale nawet czyszczenie ścieżek i pokładów za pomocą węża wysokociśnieniowego, koszenie trawnika i pielenie ogrodu oraz przycinanie niesfornych krzewów i drzew sprawi, że kupujący zakochają się, zanim jeszcze przejdą przez drzwi wejściowe.
Jarosław Kowalczyk to doświadczony specjalista od nieruchomości, którego wiedza i umiejętności w dziedzinie rynku nieruchomości są nieocenione. Posiada bogate doświadczenie w zarządzaniu nieruchomościami oraz w ich kupnie, sprzedaży i wynajmie.
Jego umiejętności skutecznego negocjowania, znajomość rynku oraz doświadczenie w zawieraniu umów pozwalają mu na uzyskiwanie najlepszych warunków dla swoich klientów. Jarosław Kowalczyk jest zawsze na bieżąco z trendami na rynku nieruchomości, dzięki czemu potrafi w sposób skuteczny doradzać swoim klientom.
Jego podejście do pracy jest proaktywne i skoncentrowane na znalezieniu najlepszego rozwiązania dla każdego klienta indywidualnie. Posiada również bardzo dobrą znajomość procedur i wymogów prawnych związanych z transakcjami nieruchomościowymi.
Dzięki swojemu doświadczeniu i profesjonalizmowi Jarosław Kowalczyk jest w stanie skutecznie pomóc klientom w znalezieniu idealnej nieruchomości, zarządzaniu nieruchomością czy też sprzedaży lub wynajmie.